Lekcje matematyki nie muszą być nudne…
Kiedy już zapoznaliśmy się teoretyczną częścią działu fizyczno-matematycznego o obliczaniu drogi, prędkości i czasu, postanowiliśmy sprawdzić jak to działa w praktyce.
Uczniowie przygotowali kilka zabawek, które poddaliśmy testom szybkości. Mieliśmy kilka rodzajów samochodzików oraz różne piłeczki. Przygotowaliśmy trasę, stoper i ustaliliśmy zasady opomiarowania.
Wszyscy uczniowie mieli swoje zadania w tych doświadczeniach, a wyniki spisywaliśmy w tabeli. Następnie zgodnie z poznanymi wzorami obliczaliśmy średnie prędkości pojazdów i piłek, ustalając końcowo ranking prędkości przeprowadzonych testów. Jako podsumowanie podyskutowaliśmy, co wpłynęło na takie wyniki testów. Omawialiśmy tworzywa, z którego były wykonane przedmioty, wielkość zabawek, przyczepność do podłoża i odpowiedniki tego w rzeczywistości.
Zajęcia były bardzo pouczające, nauczyliśmy się więcej niż na niejednej teoretycznej lekcji.
Uczniowie klas 6b i 6c