Fundusze Europejskie
Promuję łódzkie
Europejski Fundusz Społeczny
Europejski Fundusz Społeczny

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka

Pomoc dla naszej Julki

20180809153624Uczniowie IV c wspierają swoją koleżankę z klasy - Julkę, którą czeka kosztowna rehabilitacja, organizując w dniach 10-14 grudnia akcję sprzedaży ciast, ciasteczek i kartek świątecznych. Zachęcamy i zapraszamy na smakołyki.

Chcielibyśmy także zachęcić Państwa do przekazania 1% podatku na Julkę Lemiesz.
Numer KRS 0000270809- Lemiesz 8037

Również można pomóc, wysyłając pieniądze przelewem bankowym:

FUNDACJA AVALON- BEZPOŚREDNIA POMOC NIEPEŁNOSPRAWNYM, MICHAŁA KAJKI
80/82 LOKAL 1 04-620 WARSZAWA
Numer rachunku odbiorcy: 62 1600 1286 0003 0031 8642 6001
BGŻ BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A.
w tytule: Lemiesz 8037

Można także pomóc, wysyłając SMS pod numer 75165 o treści POMOC 8037
Koszt SMS-a to 6,15 zł brutto (z czego 5 zł stanowi darowizna na rzecz Julki)

pamietajcie o 1W upalny, wiosenny dzień uczniowie klasy VIa znaleźli schronienie w szkolnym ogródku. Tutaj odbyła się lekcja języka polskiego, której zadaniem była analiza i interpretacja utworu Jonasza Kofty pt. ,,Pamiętajcie o ogrodach”.

Na wstępie uczniowie odpowiedzieli na pytania: Czy lubią przebywać na łonie natury? Jeżeli tak, to dlaczego?

Z kolei wysłuchali piosenki pt. ,,Pamiętajcie o ogrodach” i swobodnie wypowiedzieli się na temat wrażeń i odczuć doznanych w trakcie muzycznej interpretacji utworu przez samego twórcę oraz sformułowali główne przesłanie zawarte w wierszu.

Następnie podany został temat lekcji: ,,Pamiętajcie o ogrodach” – apel poety Jonasza Kofty

Młodzieży przybliżona została sylwetka autora.

Po odczytaniu wiersza i ponownym wysłuchaniu muzycznej interpretacji utworu dzieci odpowiadały na pytania: Co widzą, co słyszą i co czują, będąc w ogrodzie?

Z kolei uczniowie analizowali i interpretowali wiersz, dostrzegając w tekście nawiązania do Biblii i podawali przykłady symbolicznych znaczeń ogrodu.

Następnie sporządzili notatkę z dyskusji, w której ujęli celowość poetyckiego apelu (aspekt wychowawczy).

Nauczycielka podała pracę domową :

1.Opisz swój wymarzony ogród.

lub

2.Ułóż wiersz, którego tematem będzie ogród, piękno natury.

Na zakończenie uczniowie wraz z panią odśpiewali w takt muzyki odtworzonej z laptopa piosenkę Jonasza Kofty.

Ponieważ nadal było bardzo gorąco, wszyscy zgodnie stwierdzili, że dobrze się stało, iż powstał ten uroczy, zielony zakątek przy naszej szkole.

Zrealizowane cele lekcyjne:

-         uważne słuchanie nagrania piosenki,

-         sformułowanie głównego przesłania zawartego w utworze,

-         czytanie tekstu ze zrozumieniem,

-         nazywanie uczuć,

-         rozwijanie wyobraźni,

-         prezentowanie swojego punktu widzenia,

-         analiza sensu słów: „Pamiętajcie o ogrodach, przecież stamtąd przyszliście…”,

-         dostrzeżenie w wierszu nawiązania do Biblii,

-         podanie przykładów symbolicznych znaczeń ogrodu,

-         samodzielne sporządzenie notatki,

-         redagowanie opisu ogrodu.

Aldona Dymacz - Wróbel

 

CiasteczkoTa strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej...