Fundusze Europejskie
Promuję łódzkie
Europejski Fundusz Społeczny

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka

bochnia krakow118-19 czerwca klasy IVb i IVc pod opieką wychowawczyń i przedstawicieli rodziców wyjechały na dwudniową wycieczkę autokarową do Bochni i Krakowa.
Zwiedzanie zaczęliśmy od zamku królewskiego w Niepołomicach. Pięknie odrestaurowany zabytkowy obiekt jest prawdziwą ozdobą niewielkiego miasteczka. Przez wieki niepołomicki zamek stanowił wypoczynkową rezydencję królewską zwaną "drugim Wawelem". Z kolei przejechaliśmy do Bochni, aby tam zwiedzić zabytkową kopalnię soli. Pobyt nocny w Kopalni Soli Bochnia to okazja do wypoczynku w leczniczym mikroklimacie podziemnych komór solnych. Zwiedzanie zabytkowej kopalni, zjazd 140 m zjeżdżalnią, zabawa na podziemnym boisku sportowym i placu zabaw, rejs po jeziorze solankowym, a także dyskoteka 250 m pod ziemią to atrakcje, które czekały na uczestników wycieczki.
Drugi dzień zajęło nam zwiedzanie zabytków Krakowa. Zaczęliśmy od wzgórza wawelskiego. Przy figurze smoka wawelskiego wysłuchaliśmy legendy o smoku i szewczyku Skubie, którego niekiedy nazywa się Dratewką. Obejrzeliśmy katedrę i Dzwon Zygmunta, groby królów, bohaterów narodowych i poetów. Przy sarkofagu Adama Mickiewicza uczniowie klasy IVc wyrecytowali wspólnie fragment "Pana Tadeusza" w hołdzie dla wieszcza narodowego. Z Wawelu ulicą Kanoniczą i Plantami przeszliśmy na Franciszkańską 3 pod "okno papieskie", a następnie dotarliśmy na Rynek Główny. Zwiedziliśmy Kościół Mariacki i obejrzeliśmy słynny ołtarz Wita Stwosza. Posłuchaliśmy hejnału z wieży Mariackiej i kupiliśmy pamiątki w Sukiennicach. Po smacznym obiedzie w restauracji "Stodoła" wyruszyliśmy w drogę powrotną. W autokarze powstała strefa kibica dopingująca drużynę narodową podczas meczu z Senegalem i chociaż to spotkanie nie skończyło się dla Polski korzystnie, dla nas liczyło się wspólne przeżywanie emocji. Około 20.00 zadowoleni i szczęśliwi wróciliśmy do Wieruszowa.

CiasteczkoTa strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej...