Fundusze Europejskie
Europejski Fundusz Społeczny

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka

wycieczka2018 sandomierz 5Dzień 1
O 6:15 wyjechaliśmy na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwsza atrakcja to zwiedzanie muzeum Mikołaja Reja w Nagłowicach. Gdy weszliśmy do obiektu ujrzeliśmy wiele twórczych dzieł Mikołaja Reja, były tam też stroje z czasów Ojca Literatury Polskiej. Na ścianach wisiały obrazy z jego podobizną. Następnie przejechaliśmy do Chęcin, zwiedzaliśmy tam ruiny zamku Władysława Łokietka. Weszliśmy na wysoką wieżę i podziwialiśmy piękne widoki. O godzinie 15:30 dojechaliśmy do miejsca zakwaterowania, tam rozpakowaliśmy się a następnie poszliśmy na obiad. Następnie pojechaliśmy do jaskini Raj. Tam zobaczyliśmy piękne stalaktyty i stalagmity oraz stalagnaty. Następnie wróciliśmy do miejsca zakwaterowania, a o godzinie 22:00 nastała cisza nocna.

Dzień 2
Obudziliśmy się o godzinie 7:00.Zjedliśmy śniadanie i po spotkaniu z przewodnikiem pojechaliśmy w Góry Świętokrzyskie. Po wejściu na św. Krzyż zwiedzaliśmy klasztor, gdzie opowiadano nam o jego dziejach.W muzeum dymarków zobaczyliśmy starożytne piece. Potem pojechaliśmy do Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Tam obejrzeliśmy piękną panoramę gór. Następnie pojechaliśmy do kościoła św. Maksymiliana Kolbe tam zeszliśmy do piwniczki, gdzie był położony pomnik Jezusa leżącego na grobie. Kolejny nasz pobyt to Krzemionki Opatowskie. Oprowadzono nas po kopalni i pokazano nam krzemień pasiasty . Następnie przyjechaliśmy do bazy noclegowej.Po godzinie 20:00 graliśmy w piłkę i bawiliśmy się na terenie ośrodka.

Dzień 3
Obudziliśmy się o godzinie 6:00 . Po śniadaniu pojechaliśmy do Opatowa pozwiedzać miasto, a następnie do Sandomierza, gdzie zwiedzaliśmy różne zabytki, a po zwiedzaniu mieliśmy chwilę czasu dla siebie. Przy okazji zobaczyliśmy ,,Ojca Mateusza’’- kręcono sceny do kolejnego odcinka. Następnie obejrzeliśmy budowle zamku Krzyżtopór. Po powrocie do bazy noclegowej bawiliśmy się na terenie obiektu i graliśmy w piłkę.

Dzień 4
Po pobudce i śniadaniu spotkaliśmy się kolejny raz z przewodnikiem. Najpierw pojechaliśmy do Bodzentynia oraz do Michniowa, gdzie znajduje się Muzeum Martyrologii Polaków. Wjechaliśmy na Górę św. Katarzyny i doszliśmy do źródełka. Następnie zwiedzaliśmy rynek Kielc w Zagańsku zobaczyliśmy 1000 letni dąb „Bartek”. Następnie pojechaliśmy do Oblęgorka zwiedzać muzeum Henryka Sienkiewicza. Pożegnanie z przewodnikiem nastąpiło w Kielcach w Mc’Donalds. O godzinie 22:00 wróciliśmy do Wieruszowa.

Serdecznie dziękujemy opiekunom wycieczki: p. Marianowi Szkopkowi , p. Michałowi Gasztychowi , p. Violetcie Szymańskiej i kierowcy autobusu.

Uczestnicy z klas IV-VII.

CiasteczkoTa strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej...