Fundusze Europejskie
Promuję łódzkie
Europejski Fundusz Społeczny
Europejski Fundusz Społeczny

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka

Pomoc dla naszej Julki

20180809153624Uczniowie IV c wspierają swoją koleżankę z klasy - Julkę, którą czeka kosztowna rehabilitacja, organizując w dniach 10-14 grudnia akcję sprzedaży ciast, ciasteczek i kartek świątecznych. Zachęcamy i zapraszamy na smakołyki.

Chcielibyśmy także zachęcić Państwa do przekazania 1% podatku na Julkę Lemiesz.
Numer KRS 0000270809- Lemiesz 8037

Również można pomóc, wysyłając pieniądze przelewem bankowym:

FUNDACJA AVALON- BEZPOŚREDNIA POMOC NIEPEŁNOSPRAWNYM, MICHAŁA KAJKI
80/82 LOKAL 1 04-620 WARSZAWA
Numer rachunku odbiorcy: 62 1600 1286 0003 0031 8642 6001
BGŻ BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A.
w tytule: Lemiesz 8037

Można także pomóc, wysyłając SMS pod numer 75165 o treści POMOC 8037
Koszt SMS-a to 6,15 zł brutto (z czego 5 zł stanowi darowizna na rzecz Julki)

dzien zespolu downaDSC 0185 rs 12„Dzisiaj do naszej klasy doszła nowa dziewczynka. Była inna. Inna niż wszyscy. I widać to było od razu.”
„- Ina ma zespół Downa – powiedziała pani psycholog.
- To ona gra na jakimś instrumencie? – zdziwiliśmy się.
- Nie, zespół Downa to nie jest zespół muzyczny, tylko zespół wad wrodzonych.”
„Chromosomy łączą się w pary, tak jak ludzie. Zdarza się jednak, że do jednej z par dołącza trzeci chromosom. I to on wywołuje zespół Downa.”


Od wysłuchania fragmentów książki Elizy Piotrowskiej pt. „Żółte kółka. Mam na imię Inna” rozpoczęliśmy wspólne obchody Światowego Dnia Zespołu Downa, który jest obchodzony na całym świecie 21 marca. W tym wyjątkowym dniu, uczniowie klas integracyjnych naszej szkoły, wyrazili swoje wsparcie i wielką życzliwość w stosunku do swoich kolegów, u których zagościł nieproszony gość - „chromosom z innej bajki”. Tradycyjnie wszyscy przyszliśmy do szkoły w dwóch różnych skarpetkach, a co niektórzy nawet w trzeciej, dodatkowej, założonej na rękę. Uczniowie wspólnie wykonali pracę plastyczną oraz ozdobili papierowe skarpetki. Poruszaliśmy trudne tematy inności i akceptacji. W pogodny nastrój podczas wspólnej pracy wprowadzała nas piosenka Majki Jeżowskiej pt. „Wszystkie dzieci nasze są”.
Wspólne zabawy integracyjne wywołały ciepłe i serdeczne uczucia, bo przecież dla wszystkich najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa i miłość, czasem tylko pojmowana i wyrażana w swój własny sposób.

                                       Wychowawcy klas integracyjnych

CiasteczkoTa strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej...