Fundusze Europejskie
Promuję łódzkie
Europejski Fundusz Społeczny

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka

krakow wieliczka 2017Wycieczki szkolne to zawsze wielka radość dla uczniów. Nie tylko bawią i uczą, ale też pozwalają na urozmaicenie nauki oraz oderwanie się od szkolnej ławki. W dniu 20 czerwca 2017 roku uczniowie brali udział w jednodniowej wycieczce do Krakowa i Wieliczki. Celem wycieczki było poznanie zabytków i historii Krakowa oraz zwiedzenie kopalni soli w Wieliczce. O 5.30 rano wyruszyliśmy autokarem do Krakowa. Podczas podróży panowała miła atmosfera. Po 10.00 przy Wawelu na Powiślu spotkaliśmy się z miłą Panią przewodnik. Pierwszym etapem naszej wyprawy było spotkanie z Wawelskim Smokiem.

Na arkadowym dziedzińcu usłyszeliśmy interesującą historię zamku i zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu z grobami królów, szczególnie piękny jest ten z białego marmuru , królowej Jadwigi, również dotknęliśmy Dzwonu Zygmunta. Później swoje kroki skierowaliśmy w kierunku Rynku. Tam zobaczyliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich. Następnie udaliśmy się do leżącej na obrzeżach Krakowa Kopalni Soli w Wieliczce, która jest niesamowitym podziemnym światem cudów wpisanych na listę UNESCO. Zwiedzanie z przewodnikiem rozpoczęliśmy na głębokości 64 metrów, a zakończyliśmy na poziomie 135 metrów pod ziemią, oglądając wiele pięknych komór i rzeźb solnych oraz główną atrakcję czyli kaplicę całkowicie wyrzeźbioną w solnej bryle. Spacer po podziemnej trasie w kopalni soli w Wieliczce dostarczył nam pięknych wrażeń i długo pozostanie w naszej pamięci. Obładowani pamiątkami, szczęśliwie wróciliśmy do Wieruszowa. Wycieczka  „chociaż jednodniowa” dała nam wiele radości, dużo wrażeń i wiedzy.

Agnieszka Brylak
                                                                                                              Marzena Sokołowska

CiasteczkoTa strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej...