Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Wieruszowie

Wycieczka do Torunia

Za duchem Kopernika i zapachem piernika,
czyli wycieczka uczniów klas 5b i 5c do Torunia

W majowy słoneczny dzień wybraliśmy się na wycieczkę do Torunia. Gdy dotarliśmy na miejsce, czekał już na nas przewodnik. Podczas spaceru zwiedziliśmy urokliwe miasto nad Wisłą: Krzywą Wieżę, dom Mikołaja Kopernika, Katedrę Św. Janów, Kościół Najświętszej Marii Panny, Ratusz Staromiejski i Dwór  Artusa. Zatrzymaliśmy się także przy pomniku Kopernika, rzeźbie toruńskiej piernikarki oraz fontannie flisaka, aby zrobić pamiątkowe zdjęcia. Dzięki opowieściom przewodnika dowiedzieliśmy się, za jaki grzechy toruńska Krzywa Wieża jest krzywa, czy to prawda, że w Dworze Artusa wywoływano duchy i pod jakim ,,Grzybkiem” można było spotkać Napoleona
 w drodze na Moskwę.

Atrakcją wycieczki było Muzeum Piernika, gdzie uczniowie brali udział
w warsztatach, sami wałkowali ciasto i odciskali je w ręcznie rzeźbionych, drewnianych formach piernikarskich. Później  był czas na degustację swoich pierników. Następnie udaliśmy się na obiad, a po obiedzie mogliśmy zakupić pamiątki i pyszne pierniki. W drodze powrotnej oczywiście  był  McDonald’s.
      W dobrych humorach wróciliśmy do Wieruszowa. Wycieczka pozostawiła niezapomniane wrażenia i stała się jednocześnie inspiracją do kolejnych  wyjazdów.